KOMMUNIKATION FOR FORSKERE — WORKSHOP

Identificér din målgruppe og find ud af hvordan du kan nå den

Hvordan påvirker din forskning samfundet? Forholder den sig til en af vores udfordringer eller bidrager den til bedre trivsel? Det er dét spørgsmål, der er udgangspunktet for mine formidlingsworkshops for forskere.

Fordi når man har forholdt sig til dette, er det lettere at besvare yderligere spørgsmål: Hvem er din hovedmålgruppe? Hvor er de i dag? Hvordan opstiller jeg en rutine, så jeg bedst formidler min forskning til dem?

Min workshop i kommunikation giver forskere plads til at tage fat på nogle nødvendige, svære spørgsmål.

Hvilke kommunikationskanaler kan effektivt nå ud til dit publikum, og hvorfor? Og hvordan vil du passe dine formidlingsaktiviteter ind i et ugentligt skema?

Image: Esther Vargas, Flickr, creative commons license

Du vil lære at:

  • Udvikl dit eget system til overvågning, filtrering og planlægning af opslag, der er skræddersyet til dine specifikke forskningsinteresser
  • Engagér et bredere publikum med dine forskningsresultater
  • Anvend gentagne kommunikationskoncepter effektivt
  • Øg din synlighed inden for eget fagområde ved den strategiske brug af sociale medier og dine professionelle profiler
  • Udvid virkningen og rækkevidden af din ekspertise
  • Administrér din online-tilstedeværelse, så du kan holde fokus på dine primære forskningsaktiviteter

Et foreløbigt spørgeskema afdækker, hvor der er størst behov for din kommunikationsindsats. Ved hjælp af et CustomGPT-værktøj genererer jeg et udkast til kommunikationsplan til din videreudvikling i løbet af workshoppen, så du kan gå derfra med handlingsrettede strategier, og en personlig kommunikationsplan for din forskning.

Praktisk information:

Mine workshops er skræddersyet til de unikke behov som din enhed eller institut har, og jeg giver individuel feedback baseret på en analyse af dit nuværende kommunikationspraksis.

Priseksempel: DKK 10.500 ekskl. moms for op til 15 deltagere (halvdagskursus).

Hvis du vil se, hvordan denne workshop kan tilpasses dine specifikke behov, så kontakt Mike Young:

+45 30 66 31 21
mike@mikeyoungacademy.dk

Anbefaling: “Mike gjorde et fremragende stykke arbejde i at vise vore PhD-studerende og postdocs ved forskerskolen praktiske tips og tricks i forskningsformidling. Han viste også vores team til sociale medier hvordan man mere effektivt promoverede forskning udenfor selve forskerskolen. Varm anbefaling herfra!”

Jessica Green, Administrativ koordinator ved BioCat – Norwegian Graduate School in Biocatalysis. 

Anbefaling: “Vores job er at fremme SMV’ernes politiske mærkesager blandt politikere og ikke mindst journalister, der ofte er ivrige Twitter-brugere. Derfor var et forløb med Mike Young Academy en oplagt måde at styrke vores medarbejdere og lederes gennemslagskraft. Efter forløbet er vi i dag betydelig skarpere på Twitter og bedre rustet til at bruge værktøjet til dels at påvirke beslutningstagere og dels til at få en dialog med andre fagpersoner”.

Frederik Faurby, kommunikationschef, SMVdanmark