SOCIALE MEDIER FOR FORSKERE

Workshops om LinkedIn, X, Bluesky, Mastodon, og andre sociale medier, skræddersyet til dig og dine kolleger

Har du brug for at kommunikere mere på sociale medier? Har din forskningsgruppe brug for at knytte flere forbindelser til fonde, journalister og beslutningstagere? Ønsker du at forstærke effekten af din forskning?

Hvis du svarer ja til et af de spørgsmål, så er denne workshop en vigtig ressource for dig og din forskningsinstitution.

Workshops bliver tilpasset dit forskningsområde

På workshoppen lærer du hvordan du kan:

  • Kommunikere med nøgleinteressenter
  • Danne forbindelse med fagfæller inden for specifikke forskningsfelter
  • Finde nye samarbejdspartnere
  • Forstærke effekten af din forskning
  • Fremvise din forskning, dine kolleger og din egen institution

Ved at udnytte platforme som LinkedIn – og alternativer som X (Twitter), Bluesky, Mastodon og Reddit – kan du opdage, og lade dig inspirere af, internationale kolleger. Og du kan styrke din synlighed inden for din egen forskningsniche.

Bryd igennem med din forskning

I workshoppen lærer du teknikker til at opdage, oprette og formidle indhold, herunder:

  • Opsætning af individualiserede, automatiske systemer til overvågning og filtrering af relevante nyheder og indlæg
  • Inddragelse af dit eget felts forskningsnetværk
  • Strategisk anvendelse af sociale medier til at udvide dit lærings- og ekspertisenetværk og styrke din position
  • Effektiv planlægning af opslag

Workshoppen hjælper dig med at knytte forbindelse til dem, der kan få nytte af din forskning. Den kan få beslutningstagere involveret, og sørge for at du bliver eksperten som journalisterne henvender sig til i dit eget felt.

På workshoppen vil du finde den social mediestrategi, der passer bedst til din egen tidsplan og ekspertise. Og du får en individuel rutine på de sociale medier, der passer til dit forskning.

Praktisk information:

Mine workshops bliver tilpasset dit eget forskningsområde. Mike Young Academy tilbyder også personlig feedback til deltagerne på baggrund af en foreløbig analyse af deres tilstedeværelse på sociale medier.

Alle mine workshops kan udbydes online eller med fysisk deltagelse.

Priseksempel: DKK 10.500 ekskl. moms for op til 15 deltagere (halvdagskursus).

For et skræddersyet tilbud, der imødekommer dine specifikke behov, kontakt Mike Young for et uforpligtende tilbud.

+45 30 66 31 21
mike@mikeyoungacademy.dk

‘De svage bånds styrke’: Læs denne blogartikel om, hvorfor dine bedste muligheder ofte kommer fra dine fjernere kontakter frem for dine nære venner, og hvordan LinkedIn og »mikroblogging« platforme såsom X, Bluesky og Mastodon kan hjælpe din forskningskarriere.

Anbefaling: “Vi ser gerne, at vores forskere er aktive på Twitter og LinkedIn. På den måde kan vi kommunikere resultater, fremme bedre forskning, og engagere os med videnskabelige kolleger i ind- og udland. Mike’s workshop var både motiverende og inspirerende!”

Rebeca Thostrup, PhD administrator ved Novo Nordisk Foundation Center for Biosustainability at Technical University of Denmark (DTU Biosustain).

“Anbefaling: “Mike gjorde et fremragende stykke arbejde i at vise vore PhD-studerende og postdocs ved forskerskolen praktiske tips og tricks i forskningsformidling. Han viste også vores team til sociale medier hvordan man mere effektivt promoverede forskning udenfor selve forskerskolen. Varm anbefaling herfra!”

Jessica Green, Administrativ koordinator ved BioCat – Norwegian Graduate School in Biocatalysis. 

Anbefaling: “Jeg inviterede Mike til at afholde et virtuelt workshop i at ‘Udnytte Twitter’ for postdocs and PhD studerende ved vores institut på University of Texas MD Anderson Cancer Center. Det var meget givtigt, og vi lærte mange gode tips i hvordan man udbygger sit netværk. For mig var det bedste, at jeg kom til at forstå hvor vigtigt branding var i vores felt, og hvordan vi kan forbedre det.”

Bhakti Patel, Postdoc-studerende ved University of Texas MD Anderson Cancer Center, USA.

Video fra en Mike Young Academy workshop for nylig.