NETVÆRKSANALYSE OG CROWDSOURCING

Analyse og workshop for kommunikationsmedarbejdere og ledelse

Hvem er de mest indflydelsesrige medarbejdere, kunder, eksperter eller forskere i dit netværk? En netværksanalyse vil ofte levere nogle overraskende svar til dette spørgsmål. Og ved at række ud til, og involvere disse personer, kan jeres organisation udnytte deres gennemslagskraft, synlighed og kreativitet.

Mike Young Academy kan kortlægge dine nuværende sociale mediers netværk og finde disse overraskende indflydelsesrige medarbejdere og kunder, der påvirker dit brand. Det kan også sørge for, at din organisation får gavn af deres kreativitet og gøre dem til oprigtige ‘brandambassadører’ på flere platforme.

Vi kalder det crowdsourcing. At få læsere, medarbejdere, interessenter og partnere til selv at levere kreativt indhold til dine digitale platforme. Det kan være en undersøgelse, hvor de anonymiserede besvarelser fører til nye undersøgelser og uddybende artikler. Instagram-konkurrencer, hvor læserne sender billeder ind. Bulletiner fra medarbejdere ude i felten. Eller forskere der roterer driften af et laboratoriums Twitter-konto med indsigter fra deres eget arbejde i felten.

Mulighederne er nærmest uendelige. Det vigtigste er, at de mest indflydelsesrige og kreative medarbejdere, interessenter og kunder aktiveres og leverer historier, billeder og data til dine medieplatforme.

For kommunikationsmedarbejdere kan crowdsourcing være en måde at øge læserkredsen, aktivere dine bedste medarbejdere, samarbejdspartnere og kunder, og vise autenticitet og troværdighed.

På workshoppen vil vi i fællesskab finde ud af, hvordan vi kan crowdsource indhold fra medarbejdere, samarbejdspartnere og kunder. Som marketing-og kommunikationsenheden på det Frie Universitet i Bruxelles gjorde det:

Vores marketing- og kommunikationsafdeling havde lige lanceret et nyt website og et nyt magasin, så vi inviterede Mike ind for at udføre et workshop. Han hjalp os med at refokusere, og han gav fornyet energi til vores nyheds- og indholdsteam. Jeg anbefaler Mike Young Academy til enhver organisation, der har brug for et fornyet blik på deres kommunikation og engagement fra interessenter.

Lies Feron, Project manager MARCOM, – Vrije Universiteit Brussel

Er du et universitet eller en forskningsinstitution?

  • Styrk din ranking og brand, og vise dine egne forskere i internationale netværk. Mike Young Academy kan hjælpe universiteter og forskningsinstitutioner opbygge og vedligeholde et fællesskab af forskere og studerende på tværs af fagområder og institutter, og integrere dem i et internationalt fællesskab af forskere og studerende.

Er du en virksomhed?

  • Styrk dine medarbejderes og kunders loyalitet – og reducer omkostninger. Mike Young Academy kan hjælpe virksomheder med at finde og udveksle de gode historier, talenter, og erfaringer på tværs af forretningsenheder og internationale virksomhedskontorer.

Er du en interesse-, branche- eller lobbyorganisation?

  • Styrk anerkendelsen og effekten af dine argumenter og politikker. Mike Young Academy kan styrke interessegruppernes budskab og gennemslagskraft både herhjemme og i udlandet.

Netværksanalyse og workshop

Netværksanalysen og workshoppen består af:

  • Et introduktionsmøde med dig og din virksomhed
  • En grundig analyse af dine platforme og interessenter
  • En heldags-workshop, skræddersyet til dig og din virksomheds kommunikationsmedarbejdere

Du kommer til at tage nye skabeloner med hjem, en liste over indflydelsesrige interessenter som kan blive til ‘brandambassadører’, tips og ideer til journalistiske koncepter og ideer, og en plan for at få dine samarbejdspartnere, medarbejdere og interessenter aktiveret til at producere indhold til dine egne sociale medieplatforme.

Du tager også en 10-siders vejledning hjem, der svarer specifikt på dine behov.

Lad os få aktiveret jeres netværk!

Kontakt mig, Mike Young, på 30 66 31 21 eller skriv til mike@mikeyoungacademy.dk for et uforpligtende pristilbud.