TWITTER FOR PROFESSIONELLE

Twitter for professionals

Image: Esther Vargas, Flickr, creative commons license

Få mere gennemslagskraft på de sociale medier! Kursus i Twitter for kommunikationsmedarbejdere, eksperter og forskere

Bliver dine nyhedsbreve åbnet og dine opdateringer delt? Kan din organisation nå alle sine venner, følgere og interessenter – både herhjemme og i det store udland? Dukker gode kunder og kolleger fra jeres branche op til events? Hvis du kan sige ‘ja’, er der er ingen grund til at lave noget om. Men hvis du, som de fleste, må sige ‘nej’ til bare et af ovenstående spørgsmål, kan du og din organisation få gavn af at bruge bl.a. Twitter strategisk, så I kan nå og engagere jeres målgrupper.

Dette kursus vil hjælpe dig med at nå længere ud. Det er en introduktion til overvågning af jeres specifikke felt, og til at dele på en måde, der forøger antallet og kvaliteteten af din og din organisations følgere.  Kurset viser professionelle tricks i brugen af Twitter, i brugen af andre ikke-så-kendte kanaler, og i brugen af værktøjer til styring af sociale medier.

Twitter er et genialt redskab til at indhente nye ideer og indhold fra andre dele af verden indenfor specifikke interesse- og fagområder eller nicher. Dette kursus vil vise dig hvordan du bruger Twitter til at få kunder, partnere og interessenter til at levere indhold til dig på Twitter og andre sociale medieplatforme indenfor dit specifikke felt.

Formålet er at gør dig og din organisation til en ‘influencer’ – en der bliver hørt og som har gennemslagskraft indenfor et specifikt felt. Som f.eks. SMVdanmark (tidligere Håndværksrådet), en erhvervsorganisation for små og mellemstore virksomheder:

Vores job er at fremme SMV’ernes politiske mærkesager blandt politikere og ikke mindst journalister, der ofte er ivrige Twitter-brugere. Derfor var et forløb med Mike Young Academy en oplagt måde at styrke vores medarbejdere og lederes gennemslagskraft. Efter forløbet er vi i dag betydelig skarpere på Twitter og bedre rustet til at bruge værktøjet til dels at påvirke beslutningstagere og dels til at få en dialog med andre fagpersoner”.

Frederik Faurby, kommunikationschef, SMVdanmark

Twitter for professionelle vil vise hvordan du finder, producerer og deler indhold på Twitter for at nå specifikke målgrupper:

Mike Young Academy's Twitter account Copenhagen research

 Med Twitter kan du få global indflydelse indenfor et snævert nicheområde.

Kurset vil vise hvordan du kan:

Finde:

  • Opstille individuelle, automatiserede systemer, der kan overvåge og filtrere nyheder på specifikke forsknings- og interesseområder
  • Integrere sociale medier i møder, events og konferencer

Producere:

  • Engagere andre i din egen forskning og research
  • ‘Crowdsource’ eller hente frivilligt indhold ind fra andre til specifikke projekter
  • Tænke i selvkørende og tilbagevendende koncepter for sociale medier
  • Bruge de rigtige hashtags og få autoritet i forbindelse med specifikke begivenheder

Dele:

  • Bruge Twitter til at udbygge rækkevidden og autoriteten af dit eget ekspertiseområde
  • Bruge Reddit og andre specialiserede sociale medienetværk til at definere dig selv som eksperten
  • Skemalægge tweets så de rammer målgruppen optimalt, mens du koncentrerer dig om andre ting

Det praktiske: Twitter-kurset er et halvdagskursus, der kan afholdes enten på engelsk eller dansk. Det modificeres efter din organisations behov. Hvis det er aftalt på forhånd, kan jeg give individuel feedback baseret på en forudgående analyse af Twitterkonti, kampagner og indsatser.

Ring til mig, Mike Young, på 30 66 31 21 eller skriv til mike@mikeyoungacademy.dk og få et uforpligtende pristilbud.