SOCIALE MEDIER FOR FORSKERE

Twitter og LinkedIn for forskereWorkshop i Twitter og LinkedIn for PhDere og postdocere.

De fleste forskere bruger sociale medier. Men der er ikke mange af dem, der bruger sociale medier strategisk og professionelt.

I denne praktisk workshop, kan PhD og postdoc-niveau forskere blive introduceret til den systematiske brug af Twitter, LinkedIn og andre mere specialiserede sociale medier, samt applikationer til at spore og overvåge interessefelter.

Ved at bruge disse platforme, kan forskere finde inspiration, netværke med internationale kolleger, og forbedre deres eget omdømme inden for et specifikt nicheområde.

Deltagere vil blive introduceret til det at finde, producere og dele indhold:

Finde. Hvordan man:

  • opsætter personlige, automatiserede systemer til at overvåge og filtrere nyheder indenfor specifikke forskningsområder
  • crowdsourcer indhold for projekter

Producere. Hvordan man:

  • bruger Twitter til bedre networking ved konferencer
  • engagerer andre i sin egen forskning
  • tænker i tilbagevendende koncepter for sociale medier

Dele. Hvordan man:

  • bruger Twitter til at udvide rækkevidden og definitionen af et ekspertiseområde
  • definerer en forsker som ‘eksperten’ på andre specialiserede sociale medienetværk (som f.eks. Reddit)
  • skemalægger tweets og posts, så forskerne kan koncentrere sig om det de er bedst til

Forbedre gennemslagskraften af din forskning ved hjælp af sociale medier

Workshoppens første del handler om at forbedre deltagernes gennemslagskraft i de sociale medier.

Bryd ud af filterboblen og luk op for nye samarbejdspartnere og ideer. (Marc Smith – Creative Commons License)

Platforme som Twitter, LinkedIn, Reddit og Quora tillader forskere at udbygge deres netværk med andre internationale kolleger i hele verden indenfor et højt specialiseret nicheområde.

Deltagerne vil lære hvordan man kan bryde ud af ‘filterboblen’, der omgiver deres egne sociale mediers nyhedsfeeds, og derved åbne op for nye samarbejdspartnere og ideer.

Kurset vil introducere deltagerne til de seneste teknikker og den bedste praksis i overvågning og deling af indhold på sociale medier som Twitter, LinkedIn, Reddit og Quora.

Hver forsker skal have et personligt Twitter/LinkedIn koncept

I den anden del af workshoppen vil vi fokusere på deltagernes individuelle Twitter-profiler og prøve i fællesskab at koble deres individuelle ekspertiseområder sammen med et socialt mediekoncept der holder.

Hver PhD studerende eller postdoc opsætter et specifikt skræddersyet nyhedsfeed for deres eget interesseområde. Vi vil derefter diskutere hvordan de kan dele og kryds-dele og på hvilke platforme.

Alle deltagere får en skriftlig guideline, som de kan bruge til inspiration efterfølgende.

Praktisk info: 

Workshoppen bliver tilpasset et instituts eller en institutions egen specifikke forskningsområde. Mike Young Academy giver individuel feedback til forskere baseret på en forudgående analyse af konti, kampagner, koncepter og indsatser.

Ring til mig, Mike Young på +45 30 66 31 21 eller skriv til mike@mikeyoungacademy.dk og få et uforpligtende pristilbud.