SOCIALE MEDIER FOR FORSKERE (SEMINAR ELLER WEBINAR)

Workshops i LinkedIn, X (Twitter), Mastodon og andre sociale medier for PhDere, postdocs og forskningsformidlere

Hvis du er forsker eller arbejder indenfor forskningskommunikation, så bruger du måske allerede sociale medier. Men det kan være, at du ikke bruger sociale medier strategisk eller professionelt.

I denne praktisk workshop, kan PhD og postdocniveau forskere blive introduceret til den systematiske brug af LinkedIn, Twitter, alternativer som Mastodon, og andre specialiserede sociale medier samt applikationer til at spore og overvåge interessefelter.

Ved at bruge disse platforme, kan du finde inspiration, netværke med internationale kolleger, og forbedre dit eget omdømme inden for et specifikt nicheområde.

Du vil blive introduceret til det at finde, producere og dele indhold:

Workshops for PhDere og Postdocs

Finde. Hvordan man:

  • opsætter personlige, automatiserede systemer til at overvåge og filtrere nyheder indenfor specifikke forskningsområder
  • crowdsourcer indhold for projekter

Producere. Hvordan man:

  • bruger sociale medier til at optimere din networking ved konferencer
  • engagerer andre i din egen forskning
  • tænker i tilbagevendende koncepter for sociale medier

Dele. Hvordan man:

  • bruger LinkedIn, Twitter og f.eks. Mastodon til at udvide rækkevidden og definitionen af dit ekspertiseområde
  • definerer dig selv som eksperten på sociale medienetværk
  • skemalægger tweets og posts, så du kan koncentrere dig om det du er bedst til, nemlig forskning

Forbedre gennemslagskraften af din forskning ved hjælp af sociale medier

Workshoppens første del handler om at forøge din gennemslagskraft på de sociale medier.

Bryd ud af filterboblen og luk op for nye samarbejdspartnere og ideer. (Marc Smith – Creative Commons License)

Platforme som LinkedIn, Twitter, Mastodon og Reddit lader dig netværke med andre internationale kolleger i hele verden indenfor et højt specialiseret nicheområde.

Du vil lære hvordan du kan bryde ud af den ‘filterboble’ der omgiver dig i form af nyhedsfeeds, og åbne op for nye samarbejdspartnere og ideer.

Kurset vil introducere dig til de seneste teknikker og den bedste praksis i overvågning og deling af indhold på sociale medier som Twitter, LinkedIn, Mastodon og Reddit.

Et personligt koncept på sociale medier

I den anden del af workshoppen vil vi fokusere på din egen sociale medieprofil og koble dit ekspertiseområde sammen med et socialt mediekoncept der holder.

Du opsætter et specifikt skræddersyet nyhedsfeed for dit eget interesseområde. Vi vil derefter diskutere hvordan du kan dele og på hvilke platforme.

Praktisk info: 

Workshoppen bliver tilpasset et instituts eller en institutions eget specifikke forskningsområde. Mike Young Academy giver individuel feedback til forskere baseret på en forudgående analyse af konti, kampagner, koncepter og indsatser.

Ring til mig, Mike Young på +45 30 66 31 21 eller skriv til mike@mikeyoungacademy.dk og få et uforpligtende pristilbud.

Anbefaling: “Vi ser gerne, at vores forskere er aktive på Twitter og LinkedIn. På den måde kan vi kommunikere resultater, fremme bedre forskning, og engagere os med videnskabelige kolleger i ind- og udland. Mike’s workshop var både motiverende og inspirerende!”

Rebeca Thostrup, PhD administrator ved Novo Nordisk Foundation Center for Biosustainability at Technical University of Denmark (DTU Biosustain).

“Anbefaling: “Mike gjorde et fremragende stykke arbejde i at vise vore PhD-studerende og postdocs ved forskerskolen praktiske tips og tricks i forskningsformidling. Han viste også vores team til sociale medier hvordan man mere effektivt promoverede forskning udenfor selve forskerskolen. Varm anbefaling herfra!”

Jessica Green, Administrativ koordinator ved BioCat – Norwegian Graduate School in Biocatalysis. 

Anbefaling: “Jeg inviterede Mike til at afholde et virtuelt workshop i at ‘Udnytte Twitter’ for postdocs and PhD studerende ved vores institut på University of Texas MD Anderson Cancer Center. Det var meget givtigt, og vi lærte mange gode tips i hvordan man udbygger sit netværk. For mig var det bedste, at jeg kom til at forstå hvor vigtigt branding var i vores felt, og hvordan vi kan forbedre det.”

Bhakti Patel, Postdoc-studerende ved University of Texas MD Anderson Cancer Center, USA.